Łączna liczba wyświetleń

sobota, 2 lipca 2011

Budzenie wojnickich duchów



Jak pisałam niedawno, w granicach mojej małej ojczyzny mieści się także Wojnicz. W listopadzie 2008 roku wpadłam na pomysł, by wystawic II częśc " Dziadów " Mickiewicza w pałacu Dąmbskich. Właśnie to miejsce wydało mi się najbardziej odpowiadac klimatowi sztuki romantycznego wieszcza. Poza tym przyświecała mi może trochę naiwna idea, że budząc Mickiewiczowskie duchy, obudzic będzie można te wojnickopałacowe i wreszcie ktoś się nim zaopiekuje. Taką nadzieję wyraziła również pani Teresa Duman - wojnicki Anioł Stróż tego wszystkiego, co w tym małym miasteczku między Brzeskiem a Tarnowem cenne i piękne ( nie tylko w materialnym tego słowa znaczeniu ). Upłynęły trzy lata i architektoniczna perełka Wojnicza wraz z pałacowym parkiem stała się własnością lokalnego samorządu.

Prezentuję dzisiaj filmik z naszej premiery "Dziadów, cz. II" sprzed trzech lat. Nie było łatwo - listopad 2008 roku należał do deszczowych i zimnych ( iście zaduszkowa aura ), próby stały się dla naszych organizmów dużym wyzwaniem. W ogrzaniu zawilgoconego, od lat nieużywanego pałacu pomogli nam państwo Dumanowie, a śp. pan Ryszard Sosin - konserwator w gimnazjum pilnował, by nagrzewnica działała jak trzeba. Pomagały mi dzielnie dwie koleżanki - Anna Oszust i Teresa Przeklasa, a cały zespół zagrał wybornie. Do dzisiaj zresztą "moi" aktorzy wspominają naszą inscenizację z rozrzewnieniem.

W rolach głównych wystąpili :
Guślarz - Janek Kanty Karpiński
Rózia - Małgosia Król
Józio - Miłosz Zygucki
Ptaszyska - Paulina Łabuda i Joasia Jewuła
Duch Złego Pana - Mateusz Węgrzyn
Zosia - Monika Partyka
Dziewczyna - Magda Zaniewicz
Tajemnicza Postac - Dominik Sygnarowicz
Poza tym: Ola Gryl, Sylwia Stus, Małgosia Korzec, Jakub Hoffmann, Artur Figiel, Gabryś Partyka Kasia Król, Dagmara Gryl, Maciek Makowski, Paulina Batko, Magda Jewuła, Magda Mika, Mariola Kozłowska, Marysia Bujak i cała ówczesna I b ( nazywałam ją zawsze teatralną, bo rzeczywiście należały do niej same twórcze i artystyczne osóbki).


Zdjęcia: Rafał Tryba

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz