Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 14 kwietnia 2011

Historia łopońskich bocianów

Moja siostra jest posiadaczką zeszytów, które - ze względu na ilośc i bogactwo treści - nazywamy "domowymi googlami" :). Mam przed sobą jeden z nich, założony w 1999 roku. W nim drobnym maczkiem spisane relacje, zbierane przez jej ówczesnych uczniów na temat Łoponia. Czytam właśnie, że bocianie gniazdo ( o którym pisałam w poniedziałek) pierwotnie znajdowało się na drzewie rosnącym w miejscu, gdzie dzisiaj stoi dom pana Podrazy ( według zapisków jego początki sięgają roku 1900). Pięc lat później spadło i przeniesiono je na dąb na terenie posiadłości ś.p. pana Stefana Janika. w 1987 uderzył w nie piorun i spadło, ale zostało uratowane przez pana Stanisława Opiołę. Uznałam, że to wiadomośc rewelacyjna :) i dlatego umieściłam ją w dzisiejszym poście. Historia bocianiego gniazda w Łoponiu liczy prawdopodobnie przeszło sto lat. Niestety, nigdy nie da się tego ustalic na pewno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz