Łączna liczba wyświetleń

piątek, 12 sierpnia 2011

Podziękowania pachnące miodem i ogórkami.




Blog o Łoponiu założyłam cztery miesiące temu. Od tej pory odwiedzany był przeszło 5300 razy! Bardzo dziękuję wszystkim jego gościom. Mam też prośbę, by zapisywac się jako obserwujący ŁOPIAN I BOCIAN. Będzie mi bardzo miło, jeżeli, chocby z imienia tylko poznam tych, którzy tu zaglądają.
Duża liczba "wejśc" na blog związana jest zapewne z Dniem Łopianu. Mimo że to wspaniałe święto wsi mamy za sobą, marzę, by ŁOPIAN I BOCIAN się rozwijał. Na mój e - mailowy adres: ewa335@onet.eu przysyłajcie więc ciekawe materiały związane z naszą małą ojczyzną. Mogą to byc wspomnienia, fotografie, ciekawostki, nawet przepisy kulinarne.
Pora robienia przetworów, więc podaję dzisiaj przepis na OGÓRKI Z MIODEM. Dostałam go od mojej przyjaciółki i sąsiadki Doroty, ona od państwa Wzorków. Mała ojczyzna to także smaki i aromaty naszych kuchni i spiżarni.



OGÓRKI Z MIODEM

1,5 kg ogórków
2 marchewki
kilka gałązek kopru ( do każdego słoika baldaszek )

Zalewa:
1 szklanka octu
4 szklanki wody
30 dag cukru
3 łyżki miodu

Ogórki umyc, odkroic ich zewnętrzne ( często gorzkie części ), pokroic na grubsze plastry. Wkładac do słoików wielkości tych po dżemie. Do każdego z nich włożyc 2 plasterki marchewki i baldaszek kopru. Pasteryzowac 4 minuty.
Podana porcja zalewy wystarcza na 10 słoików.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz