----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Podstawy programowej dla przedszkoli..."
W trosce o prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz przebieg wychowania i kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym zaleca się następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu w rozliczeniu tygodniowym:
1) co najmniej jedną piątą czasu należy przeznaczyć na zabawę (w tym czasie dzieci bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela);
2) co najmniej jedną piątą czasu (w przypadku młodszych dzieci – jedną czwartą czasu), dzieci spędzają w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp. (organizowane są tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd.);
3) najwyżej jedną piątą czasu zajmują różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego;
4) pozostały czas – dwie piąte czasu nauczyciel może dowolnie zagospodarować (w tej puli czasu mieszczą się jednak czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne).
źródło: http://www.wychowanieprzedszkolne.pl/podstawa-programowa/
W trosce o prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz przebieg wychowania i kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym zaleca się następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu w rozliczeniu tygodniowym:
1) co najmniej jedną piątą czasu należy przeznaczyć na zabawę (w tym czasie dzieci bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela);
2) co najmniej jedną piątą czasu (w przypadku młodszych dzieci – jedną czwartą czasu), dzieci spędzają w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp. (organizowane są tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd.);
3) najwyżej jedną piątą czasu zajmują różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego;
4) pozostały czas – dwie piąte czasu nauczyciel może dowolnie zagospodarować (w tej puli czasu mieszczą się jednak czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne).
źródło: http://www.wychowanieprzedszkolne.pl/podstawa-programowa/
PLAN DNIA ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
700 - 750 Schodzenie się dzieci; gry, zabawy i zajęcia dowolne, układanki, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne
750 - 1300 Zajęcia dydaktyczne – realizacja treści wychowania przedszkolnego
900 Śniadanie (kanapka własna + ciepły napój: herbata, kakao, mleko)
1130 II śniadanie (kanapka własna , owoce, warzywa, ciepły napój)
1300 Ciepły posiłek dla zgłoszonych dzieci
1330 W świetlicy: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, badawcze; doskonalenie sprawności i umiejętności samoobsługowych, zabawy w kącikach zainteresowań
1600 Rozchodzenie się dzieci
Bezpłatne zajęcia dodatkowe:
- Ø religia,
- Ø rytmika i taniec,
- Ø gimnastyka korekcyjna,
- Ø język angielski,
- Ø zajęcia plastyczne.
Płatne:
- Ø basen,
- Ø inne ciekawe zajęcia wskazane przez Rodziców,
- Ø ciepły posiłek dla zgłoszonych dzieci.
Dla chętnych BEZPŁATNY dowóz dzieci
(do i ze szkoły)
SPOTKANIE INFORMACYJNE W BUDYNKU SZKOŁY 1 MARCA 2013 R. GODZ. 17.45
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz